Send artiklen Forskere: Sex med dyr er ikke så slemt til din ven.
Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Forskere: Sex med dyr er ikke så slemt


- Colourbox

9 debatindlæg Hold mig opdateret

Mange betragter sex mellem dyr og mennesker som en krænkelse af dyret. Men ny forskning viser, at dyret ligefrem kan få et bedre liv af sex

Sex mellem dyr og mennesker er måske slet ikke så slemt, som det lyder. Forskere fra Københavns Universitet hæfter sig ved, at sex ikke kun giver dyrene nydelse, men endda også kan give dem et bedre liv.

Det skriver videnskab.dk.

- Man kan diskutere, om det er en form for omsorg eller aktivitet, som dyrene decideret mangler, men der er altså ikke noget fagligt, der gør det sandsynligt, at dyrene nødvendigvis lider overlast ved alle slags seksuelle aktiviteter, forklarer Stine B. Christiansen.

Hun er ph.d.-studerende på Københavns Universitet og faglig sekretær for Det Dyreetiske Råd. Hun understreger, at det kun er inden for visse grænser, at dyrene kan nyde og tåle sex.

Annonce
- Det er klart, at det er svært at forestille sig, at en høne er intakt efter at være penetreret, så hvis størrelsesforholdet ikke er i orden, er det et problem, siger Stine B. Christiansen til videnskab.dk.

Forskningen peger på, at sodomi (dyresex) nærmest er blevet et tabu. Det kan blandt andet skyldes, at mange har svært ved at anerkende, at husdyr er seksuelle væsner.

- Det er jo mærkeligt, at det her er et tabubelagt emne. Mange dyr er utroligt motiverede for sex, og derfor må det være værd at diskutere, når man taler dyrevelfærd, siger Björn Forkman, ph.d.-studerende på Københavns Universitet.

Sodomi er forbudt i Norge, Tyskland og Storbritannien, men ikke herhjemme. Folketinget har flere gange behandlet forslag om forbud mod dyresex, men er hver gang blevet stemt ned.

FACEBOOK: Bliv ven med etik.dk

Hold mig opdateret

Trådet overblik  |  Fladt overblik

Pseudoforskning

Plus, publiceret d.08/04 22:58 (for 1 år siden)
Læs artiklen bag debatten her: Forskere: Sex med dyr er ikke så slemt
Der er absolut INTET der taler for, at sex imellem et menneske og et dyr er andet end en grænseoverskridende modbydelig handling, som ikke kan fordømmes stærkt nok.
Del Link

Sv. Pseudoforskning

Nederby Jessen, publiceret d.09/04 09:15 (for 1 år siden)
Læs artiklen bag debatten her: Forskere: Sex med dyr er ikke så slemt
Plus skrev:
Der er absolut INTET der taler for, at sex imellem et menneske og et dyr er andet end en grænseoverskridende modbydelig handling, som ikke kan fordømmes stærkt nok.


Jeg er meget enig med Plus i dette indlæg. Sex med dyr er naturstridigt og bør fordømmes.

Men vi skal ikke i gang med et forbud. Vi har en dyreværnslov, der allerede dækker dette område, idet man ikke må mishandle dyr og dyresex er mishandling. Loven skal bruges, men det kan i mange tilfælde være svært med bevisbyrden, da dyrene jo ikke kan vidne i retten.

Bjarne Nederby Jessen
MF-kandidat for Kristendemokraterne
www.kd.dk/nederby
Del Link

Sv. dyresex og så stor opstandelse

Astor, publiceret d.09/04 19:51 (for 1 år siden)
Læs artiklen bag debatten her: Forskere: Sex med dyr er ikke så slemt
Harrye skrev:
Efter nærmere eftertanke hvad er forskellen på at praktisere homoseksualitet og dyresex? Dyresex er udråbt til at være vammelt og afskyeligt, er homoseksualitet ikke det samme? Hvad med når en homoseksuel mand fører sit lem op i røven på en mand der hvor afføringen kommer ud eller en kvinde som slikker på kønsorganet hos en anden kvinde der hvor urinen kommer ud?Er det ikke sådan i virkeligheden at når homoseksuelle prøver at får anerkendt deres såkaldte seksualitet er de med til at flytte nogen grænser?


Det var da en utrolig seksuel bornerthed at udstille ... er vi tilbage til at det er kun missionærstillingen der er "tilladt" seksuel aktivitet? Du ved forhåbentlig godt, at en række heteroseksuelle ægtepar f.eks dyrker oralsex, ikke?
Del Link

Ufattelige augumenter!

Plus, publiceret d.09/04 23:13 (for 1 år siden)
Læs artiklen bag debatten her: Forskere: Sex med dyr er ikke så slemt
@harrye kan åbenbart ikke kende forskel på en stald og en swingerklub.
Del Link

Sv. Pseudoforskning

Ina Rex, publiceret d.10/04 09:36 (for 1 år siden)
Læs artiklen bag debatten her: Forskere: Sex med dyr er ikke så slemt
Nederby Jessen skrev:
Plus skrev: Der er absolut INTET der taler for, at sex imellem et menneske og et dyr er andet end en grænseoverskridende modbydelig handling, som ikke kan fordømmes stærkt nok.

Jeg er meget enig med Plus i dette indlæg. Sex med dyr er naturstridigt og bør fordømmes.

Men vi skal ikke i gang med et forbud. Vi har en dyreværnslov, der allerede dækker dette område, idet man ikke må mishandle dyr og dyresex er mishandling. Loven skal bruges, men det kan i mange tilfælde være svært med bevisbyrden, da dyrene jo ikke kan vidne i retten.

Bjarne Nederby Jessen
MF-kandidat for Kristendemokraterne
www.kd.dk/nederby


Jeg tror heller ikke, vi har brug for et forbud, Bjarne, men vi har under alle omstændigheder brug for, både politiet og vore dommere tager mishandling og vanrøgt af dyr alvorligt og ikke sidestiller et dyrs lidelser - på den ene eller den anden måde - med et simpelt cykeltyveri!

Igen og igen ser man dyremishandlere gå grinende fra retten, når der igen ikke er sket dem noget som helst - i bedste fald får de en bøde og/eller en betinget dom!

Man fratager dem som hovedregel end ikke retten til at have med dyr at gøre, så jeg giver ikke en disse for de politikere, der nu er noget så forargede over den omgang sodomi, der blev vist på TV, når de ikke har haft lyst til at stramme op på en dyreværnslov, der tilsyneladende ikke er stram nok til at få dyremishandlere dømt!

Jeg håber, Bjarne, at du og dit parti Kristendemokraterne vil bruge den magt, I nu har i Folketinget, til at få rettet op på vores Dyrevænslov, så den fremover OGSÅ kommer dyrene til gode!

Det ville virkelig være en fremgang, som alle, der holder af dyr, ville værdsætte jer for!
Del Link

Sv. Pseudoforskning

Nederby Jessen, publiceret d.10/04 18:41 (for 1 år siden)
Læs artiklen bag debatten her: Forskere: Sex med dyr er ikke så slemt
Ina Rex skrev:
Nederby Jessen skrev: Plus skrev: Der er absolut INTET der taler for, at sex imellem et menneske og et dyr er andet end en grænseoverskridende modbydelig handling, som ikke kan fordømmes stærkt nok.

Jeg er meget enig med Plus i dette indlæg. Sex med dyr er naturstridigt og bør fordømmes.

Men vi skal ikke i gang med et forbud. Vi har en dyreværnslov, der allerede dækker dette område, idet man ikke må mishandle dyr og dyresex er mishandling. Loven skal bruges, men det kan i mange tilfælde være svært med bevisbyrden, da dyrene jo ikke kan vidne i retten.

Bjarne Nederby Jessen
MF-kandidat for Kristendemokraterne
www.kd.dk/nederby

Jeg tror heller ikke, vi har brug for et forbud, Bjarne, men vi har under alle omstændigheder brug for, både politiet og vore dommere tager mishandling og vanrøgt af dyr alvorligt og ikke sidestiller et dyrs lidelser - på den ene eller den anden måde - med et simpelt cykeltyveri!

Igen og igen ser man dyremishandlere gå grinende fra retten, når der igen ikke er sket dem noget som helst - i bedste fald får de en bøde og/eller en betinget dom!

Man fratager dem som hovedregel end ikke retten til at have med dyr at gøre, så jeg giver ikke en disse for de politikere, der nu er noget så forargede over den omgang sodomi, der blev vist på TV, når de ikke har haft lyst til at stramme op på en dyreværnslov, der tilsyneladende ikke er stram nok til at få dyremishandlere dømt!

Jeg håber, Bjarne, at du og dit parti Kristendemokraterne vil bruge den magt, I nu har i Folketinget, til at få rettet op på vores Dyrevænslov, så den fremover OGSÅ kommer dyrene til gode!

Det ville virkelig være en fremgang, som alle, der holder af dyr, ville værdsætte jer for!


Hej Ina!

tAK for dette meget positive indlæg, som jeg kun kan være enig med dig i.

Dyreværnsloven giver i dag mulighed for at skride ind ved vanrøgt at dyr, men dommerne bruger ikke strafferammen tilstrækkeligt. Desuden kan det godt være, at vi skal se på om strafferammen skal udvides. Det er bestemt ikke umuligt.

Jeg har det ligesom du. Dyr skal behandles ordentligt. Det er levende væsener og vi kan ganske enkelt ikke være bekendt at behandle dyr ordentligt

Mishandler man dyr, må man straffes.

Bjarne Nederby Jessen
MF-kandidat for Kristendemdokraterne
og intern ordfører for dyrevelfærd.
www.kd.dk/nederby
Del Link

Tak Bjarne!

Ina Rex, publiceret d.10/04 18:47 (for 1 år siden)
Læs artiklen bag debatten her: Forskere: Sex med dyr er ikke så slemt
Tak skal du have, Bjarne - det glæder mig meget!
De bedste hilsener
INA
Del Link

Forskere: Sex med dyr er ikke så slemt

Nederby Jessen, publiceret d.10/04 21:41 (for 1 år siden)
Læs artiklen bag debatten her: Forskere: Sex med dyr er ikke så slemt
Selv tak, Ina. Her har vi helt klart en fælles interesse: Bedst mulig velfærd for vore dyr - det gælder naturligvis alle dyr: kæledyr, familiedyr, produktionsdyr og vilde dyr i fangenskab.

Bjarne Nederby Jessen
Del Link

Vems är initiativet till djursex!?

Slettet bruger, publiceret d.08/01 23:11 (for 4 mnd. siden)
Læs artiklen bag debatten her: Forskere: Sex med dyr er ikke så slemt
Jag upprepar (gentager) frågan (spørgsmålet). Vems är initiativet!? Icke djurets, som blir VÅLDTAGET (voldtaget), och som aldrig kan freda sig! Vilken människa skulle vilja bli våldtagen av en gorilla!? I Sverige kommer en lag (lov)mot sex med djur. Är danskarna efterblivna (lidt imbecile)!? P-piller (alt. hormonsprutor) till alla djur, det är mitt motto! Alla "domesticerede" (dansk) djur skal "græsse" tycker (syns) jeg.
Del Link

flexblock
flexblock
flexblock

Nyhedsbrev

flexblock
flexblock

Prøv Kristeligt Dagblad gratis i 4 uger

Prøv os i 4 uger – gratis og uforpligtende

Billede af Kristeligt Dagblads avis
Persondatapolitik og cookies

Alt fra Kristeligt Dagblad

  1. k.dk​
  2. religion.dk​
  3. kristendom.dk​
  4. etik.dk​
  5. pilgrimsvandring.dk​
  6. bogbasen.dk​
  7. hjertedating.dk​
  8. foredragslisten.dk​
  9. eftertanke.dk​
  10. mindet.dk​
  11. kirku.dk​